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About CULTURE.SNU

서울대학교는 기술의 시대와 함께 다가온 문화의 시대를 준비하기 위해 ‘문화원’ 이니셔티브를 시작합니다. 단순히 하나의 공연장 또는 미술관을 여는 것이 아니라, 포스트 문화 생태계를 제시해보려 합니다. 창작자들이 연결되는 지구적 네트워크를 구상합니다. 

 

人. 作. 間... 
문화원은 <창작자 – 콘텐츠 – 공간 >의 순환으로 만들어집니다.
. 문화잉여 시대에 주체가 될 창작자
. 향유자들이 공감할 임팩트 있는 컨텐츠
. 보여지는 방식을 실험하는 문화 공간
시작은 사람으로부터 합니다. 대학의 역량은 늘 인재와 교육에 있기 때문입니다. 

人 Meta-creator
이제 문화는 개인 작업보다 콜렉티브, 창조성을 연결하는 메타크리에이터(큐레이터, 프로듀서, 창업가), 프로세스와 프로덕션에 의해 만들어집니다. 고군분투하는 창작자들을 연결하는 정보 커뮤니티를 만들고, 창작의 파이프라인을 지원하는 솔루션을 마련합니다. 리모델링된 서울대 파워플랜트에서 학생, 신진 작가, 그리고 멘토가 서로 배우는 인큐베이션 프로그램을 운영합니다. 

 

作 Techno Contemporary
forward looking, not backward!
문화원은 ‘기술과 결합한 동시대 문화’를 지향합니다. 도구로서의 ‘기술’이 아닌 초월기술 시대의 삶의 조건을 고민합니다. 예술의 쟝르 확장, 문화의 주제 발굴, 비주류의 포용, 행동과 실천 등 형식 실험을 합니다. Audience-ship! 변화된 향유자 감성과 바뀌어진 몰입의 조건 이해가 새문화 창작의 출발점입니다. 

 

間 New House & Powerplant
2026
년에 준공될 뉴하우스는 하이브리드 공연전시장입니다. 때로는 현장에서 때로는 미디어로 향유자 상황에 따라 콘텐츠 접근이 가능한 올채널 공간을 형성합니다. 1) 900석의 콘서트 주목적 다용도 홀, 2) 300석의 다양한 형식 실험을 담는 블랙박스, 3) 상호작용이 가능한 미디어 전시공간이 콘텐츠를 담아냅니다. 그리고 창작인큐베이션 센터인 파워플랜트가 있습니다. 40년간 학교에 난방을 공급하던 보일러룸을 리모델링하여 젊은 창작자들의 성장을 도와줍니다.

 

파트너스
문화원 이니셔티브에는 많은 문화리더들이 참여합니다. 엔터테인먼트, 미디어아트, 영화, 게임, 출판 분야의 리더들이 Next Culture Engine을 위해 참여합니다. 기업들이 고민하는 주제를 문화원에 가져오고 신진 작가를 돕는 전문가의 멘토링과 문화기술 지원을 통해 스케일과 임팩트가 큰 작업을 만들어 갑니다. 문화원은 과거와 현재, 그리고 미래가 연결된 사람의 집이 됩니다.

Seoul National University launched the Institute for Culture and Arts!

Seoul National University launched an ‘Institute for Culture and Arts’ to well prepare the institution for the next stages of cultural rupture. Abandoning the traditional approach of opening a typical space for the arts like a concert hall or art gallery, the university will instead present a post-cultural ecosystem. We envision and desire a global network and integrative niche for creators to charge, connect, and create.

Creator - Content - Space, Circularity

The Institute for Culture and Arts is a trifecta of <Creator - Content - Space>


. The Creators will be the main protagonist in the post-internet era of cultural overload, acting as key players to bring life into these spaces through creative engagement.
. The Content we produce will have substance and convey universal values that users and society at large can sympathize with
. The Space will integrate all boundaries of discipline to coexist, nesting all forms of creativity to freely interact

We start with people because the university's competence is always in its human capital and education.

Meta-creator

Now, culture no longer relies solely on individual endeavors rather creative outlets are successfully realized through the convergence between meta-creators (curators, producers, entrepreneurs), processes, and productions. The borders that once divided distinct discipline and pure practices are rapidly blurring with different areas of design extending into each other. New House will build a community that shares the critical information to provide

solutions to struggling individuals, strengthening the creative pipeline of constructing an interdisciplinary network system of creatives that these individuals could take advantage of and resort to. By repurposing the power plant at Seoul National University, the institute will run an incubation program where students, emerging writers, and mentors will learn from each other.

Techno Contemporary

“Only looking forward and not behind”
The Institute for Culture and Arts aims to generate a ‘contemporary culture combined with technology’. Techno Contemporary is not only defined by the geeky, high-tech aspect of automation and machine-learning as we assume rather Techno Contemporary expands broader onto a holistic cultural discourse that focuses on the experience, consciousness, and meaning that derives from the mutual interaction between people and technology. Techno Contemporary asks us how our lives have become irreversibly inseparable to technology and the broader implication of how this has redefined our living condition altogether. The institute will conduct formal experiments such as expanding the genre of art to unknown terrains, discovering new themes for culture, embracing the non-mainstream, and expanding the definition of art to not only be limited to traditional artist but to practitioners, activists, or people who have brought impact to society through their actions. Audience-ship! Understanding the changed sensibility and conditions of immersion of our audience is a good starting point for creating a new culture.

New House & Powerplant

New House, to be completed in 2026, is a hybrid performance exhibition hall. Audiences can either view it on-site or access the content via media, depending on the situation. This is possible because it is an all-channel space. 1) A 900-seat multi-purpose hall for concerts, 2) a 300-seat black box containing various formal experiments, and 3) an interactive media exhibition space that contains various types of content.

Partners

Many cultural leaders in various industries have joined to partake in this new cultural institution of and for the 21st century that will build a shared understanding of our rapidly changing world. Leaders in the fields of entertainment, media art, film, games, and

publishing will become critical driving forces and integral cogs to complete the Next Culture Engine. Companies will contribute their philosophy, experience, and creativity onto the table and create projects of great scale and impact through mentoring and technical support from experts who help emerging artists. The Institute for Culture and Arts will become the home of people who connect the past, present, and future.

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